अमेजन ग्रेट इंडियन फेस्टिवल में नए लॉन्च, रोमांचक डील्स, ऑफर्स का लाभ उठाएं

नई दिल्ली, भारत का सबसे बड़ा त्योहारी उत्सव, अमेजन ग्रेट इंडियन फेस्टिवल 2024, 27 सितंबर 2024 से शुरू होगा, जिसमें प्राइम सदस्यों के लिए 24 घंटे पहले एक्सेस मिलेगा। बेहतरीन डील्स, बड़ी बचत, ब्लॉकबस्टर मनोरंजन और अमेज़न.इन पर कैटेगरी में 25,000 से अधिक नए उत्पाद लॉन्च के साथ इस त्योहारी सीजन का जश्न मनाएं। ग्राहक सैमसंग, रियलमी नारजो, वनप्लस, आईक्यूओओ, इंटेल, सोनी प्ले स्टेशन, हिंदुस्तान लिवर, पी एंड जी, लोरेल, टीसीएल, एसर, झायोमी, आईएफबी अप्लायंसेस, फेरेरो, एरियर, कुबेर इंडस्ट्रीज और यूरेका फोर्ब्ज सहित कई ब्रांडों से रोमांचक ऑफ़र्स की उम्मीद कर सकते हैं। इसके अलावा, इस त्योहारी सीज़न में अमेजन ग्राहकों के लिए भारत के छोटे व्यवसायों का समर्थन करना आसान बना रहा है, विशेष डील्स और विशेष रूप से चुनी गई कैटेगरी पर 70प्रतिशत तक की छूट। बैंक ऑफर्स और अमेजन पे के साथ बड़ी बचत करें: ग्राहक एसबीआई डेबिट और क्रेडिट कार्ड पर 10प्रतिशत तत्काल छूट प्राप्त कर सकते हैं। अमेजन पे यूपीआई का उपयोग कर 1,000 रुपए के न्यूनतम ऑर्डर पर 100 रुपए का फ्लैट कैशबैक प्राप्त करें और 1,000 रुपए अमेजन पे बैलेंस जोड़ने पर 100 रुपए वापस पाएं प्राइम ग्राहक जो त्योहार के दौरान अमेजन पे आईसीआईसीआई बैंक क्रेडिट कार्ड के लिए आवेदन करते हैं, वे 2,500 रुपए तक के वेलकम रिवॉर्ड्स का आनंद ले सकते हैं और अमेजन पर शॉपिंग के दौरान 5प्रतिशत असीमित कैशबैक कमा सकते हैं अमेजन पे लेटर के साथ, योग्य ग्राहक 60,000 रुपए तक का त्वरित क्रेडिट प्राप्त कर सकते हैं और 600 रुपए तक के रिवॉर्ड्स का लाभ उठा सकते हैं। चयनित अमेजन पे लेटर ग्राहकों को 100 रुपए तक के शॉपिंग रिवॉर्ड्स मिल सकते हैं। ग्राहक चयनित डेबिट और क्रेडिट कार्ड पर नो-कॉस्ट ईएमआई का लाभ भी उठा सकते हैं ग्राहक अमेजन पे गिफ्ट कार्ड पर 5प्रतिशत तक का कैशबैक प्राप्त कर सकते हैं और चयनित ब्रांड गिफ्ट कार्ड खरीदते समय कैशबैक और तत्काल छूट के माध्यम से 15प्रतिशत तक की बचत कर सकते हैं। प्राइम ग्राहक चयनित तिथियों पर डिजिटल गोल्ड खरीद पर 3प्रतिशत तक वापस पा सकते हैं और अमेजन पे के साथ ऑनलाइन भुगतान करते समय उबर, स्विगी, जोमैटो जैसी अपनी पसंदीदा ऐप्स पर 1500 रुपए तक के ऑफ़र अनलॉक कर सकते हैं। स्मार्टफोन और मोबाइल एक्सेसरीज़: वनप्लस, सैमसंग, एप्पल, आईक्यूओओ, रियलमी, शाओमी, मोटोरोला, ऑनर, लावा, टेक्नो, इंटेल और अन्य शीर्ष ब्रांडों पर शानदार डील्स, बचत और आकर्षक कीमतें। मोबाइल और एक्सेसरीज़ पर 40प्रतिशत तक की छूट प्राप्त करें। मोबाइल एक्सेसरीज़ 89 रुपए से शुरू। स्मार्टफोन्स पर 24 महीने तक की नो-कॉस्ट ईएमआई, जिसमें क्रेडिट कार्ड, बजाज फिंसर्व, अमेजन पे लेटर और अन्य विकल्प शामिल हैं, जिससे स्मार्टफोन्स 999 रुपए प्रति माह’ से और प्रीमियम स्मार्टफोन्स 1,999 रुपए प्रति माह से शुरू होते हैं। अमेजन पे लेटर के साथ, ग्राहक कुछ ही मिनटों में 60,000 रुपए तक के तत्काल ऋण का लाभ उठा सकते हैं, जिससे क्रेडिट कार्ड की आवश्यकता के बिना 12 महीनों तक की नो-कॉस्ट ईएमआई में खरीदारी कर सकते हैं। --------------------------------------------------------- Lucknow Embraces Wellness and Premium Indulgences This Festive Season on Amazon.in Lucknow, September t 2024:As Lucknow prepares for Diwali celebrations, consumersfrom the city shopping on Amazon.in are prioritizing premium quality products that cater to their evolving tastes andare gravitating towards healthier alternatives. This unique blend of modern wellness priorities and refined indulgences reflects the city's cosmopolitan spirit.In the run-up to the festive season, Lucknow has recorded a significant 1.6 times growth in demand for healthier grocery options such as muesli and oats. The city's health-conscious shoppers have also fueled a 1.4 times increase in purchases of sugar substitutes and a 1.3 times surge in vitamins and supplements.The demand for gourmet coffee has skyrocketed by a remarkable 4 times, indicating a growing appreciation for finer flavors. Additionally, the city's love for furry companions has translated into a 2 times increase in pet care shopping. Amazon India received a great response from the extraordinary interactive experience set-up in Lucknow from September 14 th to 18 th .  The “Amazon Festive Box” is a larger-than-life installation that celebrates Lucknow’s vibrant spirit and culture through stunning art, while giving customers a fun way to engage with Amazon's upcoming Great Indian Festival sale. At this one-of-a-kind activation, audience can "make a wish" and share what they would love to gift their loved ones. This initiative is a perfect blend of Lucknow’s uniqueness and Amazon's biggest annual celebration and offers a remarkable photo-opportunity. Come and experience the festive cheer at Patrkarpuram Market in Gomti Nagar, Lucknow. “At Amazon.in, we are committed to delighting our valued customers and reinforcing our position as India’s most trusted and preferred online marketplace. Lucknow continues to be a very important city for us and this year we have seen consumers on A.in, urbanize and embrace a more premium and healthier lifestyle ahead of the festive season.Wecontinue to enrich their shopping experiencethrough programs like, Subscribe and Save for recurring purchases,and exclusive Prime benefits that offer convenience and value.Lucknow's festive celebrations are a unique blend of tradition and contemporary tastes.We are excited to offera vast everyday essential selection across groceries, health & personal care, baby care, pet care at great value with fast and reliable delivery” said Nishant Raman, Director of Consumables, Amazon India. Customers are enthusiastic about festive shopping this year, revealed a study conducted by Ipsos Research Private Limited, commissioned by Amazon India**. 89% respondents expressed their excitement for the upcoming festivities with 71% indicating that they intend to shop online. Nearly 50% respondents said they intend to shop online and they would spend more on online festive shopping compared to last year. This trend cuts across metros (55%) and tier-2 cities (43% in cities with 10-40 lakh population). The study also revealed Amazon.in as a preferred online shopping destination, with over 73% of respondents trusting Amazon for their festive needs. 75% associated Amazon with wide selection of products, 72% said that sellers on Amazon provide attractive deals, and 73% viewed it as a reliable and trustworthy online shopping destinations. Lucknow is an important market and plays a significant role in driving growth for Amazon.in. As India’s most loved marketplace, Amazon.in will continue to work with local stores and MSMEs across the state and country, bringing new tools, technologies, innovations, and initiatives that will unleash the entrepreneurial spirit of Indian businesses.With over 1.8 lakhs sellers in Uttar Pradesh, Amazon.in has invested in building a strong physical infrastructure, including a fulfillment center with a storage capacity of 2.23 million cubic feet and a sortation center with over 60,000 square feet of sorting area. Key Shopping Trends in Lucknow:  Household supplies on the rise: As cleanliness becomes a priority during Festive season, home cleaning supplies have seen a 36% growth in Lucknow on A.in.F ** Source: All data is based on the study conducted by Ipsos Research Private Limited, commissioned by Amazon India. The study was conducted in India with over 7263 respondents, across 35 centres Delhi NCR, Allahabad, Lucknow, Mathura UA, Muradabad, Etawah, Jalandhar, Jaipur, Udaipur UA, Kolkata, Durgapur UA, Malda, Guwahati, Muzaffarpur, Mumbai UA, Pune, Nagpur, Kolhapur, Jalna (M Cl), Ahmednagar, Ahmedabad, Vadodara, Ujjain, Hyderabad, Vijayawada, Guntur UA, Anantapur UA, Bangalore, Gulbarga UA, Bellary, Chennai, Coimbatore, Vellore UA, Tirunelveli, Kochi; during the period July 2024 to August 2024.  Significant rise in the Festive gifting:Lucknow has seen a significant rise in gifting choices, The city has emerged as one of the top 20 markets for gift packs, with a 1.5X surge in the purchase of premium chocolate gift packs.  Pet care as the fastest growth segment: With rising pet adoption across major cities in India, this trend is also evident in Lucknow, where there hasbeen a 2X increase in new shoppers. Notably, there has been a 2.2X growth in new shoppers for dog treats, 2.1X growth for cat food, and an impressive 3.7X growth in new shoppers for leashes, highlighting the growing demand in key pet care categories.  Investment in quality baby care essentials: Diapers remain one of the top-selling subcategories, reflecting strong demand for essential baby care products as families prepare for holidays during the festive season. Wet wipes are growing at 1.4X, while teethers and pacifiers are experiencing 1.8X growth. Additionally, there is a growing inclination toward practices like babyproofing homes, with edge and corner guards seeing a 1.5X YoY growth.

Comments

Popular posts from this blog

नए अल्ट्रा-हाई टैक्स की वजह से विदेशी अवैध ऑनलाइन गेम्स का रुख कर रहे भारतीय

फिक्की एफएलओ ने महिला उद्यमियों को सशक्त करने के लिए सिलीगुड़ी चैप्टर लांच

मुट्ठीभर बादाम से भारतीय परिवारों की प्रोटीन की आवश्यकता पूरी होती है -मास्टरशेफ विजेता पंकज भदौरिया